Returnering en Reklamationsvejledning

Der Postbote

Returnering

Shopping uden risiko: Hos Louis kan du nemt returnere varer, du ikke bryder dig om, og få pengene tilbage.

For at vi kan betale portoen for din returlevering, skal du oprette en returlabel i DHL returneringsportal. Klæb etiketten på din pakke, og aflever den på posthuset.

Aflevering i en filial

Du kan også aflevere produkter købt via postordre/nettet i alle Louis-filialer (undtagen i Wallisellen/Zürich). Da medarbejderne i filialerne ikke altid kan se, om du allerede har betalt dette produkt, kan de ikke udstede noget tilgodebevis for varer leveret via postordre/nethandel. Vores medarbejdere i filialerne tager gerne imod din vare, og sender den videre til afdelingen for postordre/nethandel i Hamborg sammen med et evt. efterfølgende tilgodebevis.

Frivillig returret i 2 år

Ud over din lovbestemte afbestillingsret inden for 14 dage (se Generelle forretningsbetingelser), giver vi dig for mange produkter frivilligt en returret på to år. Hvis du ikke er tilfreds med et produkt, uanset årsag, tager vi det retur inden for 2 år, og erstatter straks købsprisen. Eneste forudsætning: Varen skal være ubrugt - altså ny - og ubeskadiget. Hvis den aktuelle salgspris for produktet skulle være lavere, erstatter vi dette lavere beløb.

Send produktet til os sammen med købskvitteringen, så vidt muligt i originalemballagen, og sørg for, at det ikke kan blive beskadiget under transporten.

Den frivillige returret omfatter ikke: Tryksager, billed- og lydmedier samt fødevarer.

Returnering af farligt gods 

Alle produkter, der indeholder brandfarlige, trykbærende, ætsende, miljøfarlige eller på anden måde farlige stoffer, skal mærkes som farligt gods.

Transportrisikoen er højere for farligt gods end for andre produkter. For at minimere transportrisikoen sammen med os, bedes du overholde følgende retningslinjer:

a) Hvis det er muligt, skal du bruge den originale Louis-emballage til at returnere produktet. Den har det rigtige format til mærkning og emballering. Hvis den originale emballage er ubrugelig, bedes du bruge en ny transportemballage. For produkter, der indeholder batterier (især litiumholdige batterier), skal du sørge for, at emballagen er stærk og stabil.

Undgå, at produktet bevæger sig frem og tilbage i emballagen, eller at det bliver tændt ved et uheld. Luk venligst alle beholdere, der er under tryk eller fyldt med væsker eller andre stoffer, der kan slippe ud, forsvarligt. Hvis det er muligt, skal produktet stå oprejst i pakken. Eventuelle uundgåelige frie rum i pakken skal fyldes med fyldmateriale.

b) Du kan oprette og udskrive en returlabel med vores modtageradresse her i onlinebutikken.

c) Sæt også det foreskrevne mærke for farligt gods på pakken (gælder ikke for litiumbatterier). De har deres eget mærke. Se afsnit d). Mærket informerer transportøren om, at han transporterer "farligt gods i begrænsede mængder". Du kan downloade dette mærke fra PDF-filen her og printe det ud. Når du printer, skal du sørge for, at mærket har en minimumsstørrelse på 10 cm x 10 cm.

d) Vigtigt! Gælder kun for forsendelse af litiumholdige batterier: Her kan du downloade og printe advarselsmærket fra en PDF-fil. Vælg det relevante mærke, og sæt det på ydersiden af pakken, så det er tydeligt synligt. Mærket informerer transportøren om, at han transporterer et litiumholdigt batteri.

Bemærk venligst! Returner ikke litiumbatterier til os, hvis kabinettet er åbent, deformeret, beskadiget eller synligt oppustet. Det samme gælder, hvis der slipper væske eller gas ud. I disse tilfælde, eller hvis du er usikker, bedes du kontakte os, før du returnerer produktet. Louis' kundeservice vil med glæde hjælpe dig: Telefon 0049-40-734 193 811 eller kundendienst@louis.de

Alternativt kan du tage det berørte batteri med til en Louis-butik og få det inspiceret af os.

Flere lande

Husk tilstrækkelig porto på din varereturnering. Vi kan kun acceptere betalte pakkeforsendelser.

Vores adresse er:
Detlev Louis 
Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Warenretoure
21027 Hamburg
GERMANY


Reklamationsvejledning

Har du modtaget et forkert eller endda fejlbehæftet produkt? Her finder du alle oplysninger vedr. reklamation.

Hos Louis kontrolleres alle produkter grundigt inden afsendelse. Alligevel kan det ind imellem ske, at du modtager forkerte eller fejlbehæftede varer. Sådanne produkter kan du naturligvis returnere eller reklamere over. Og det er uanset, om du har købt det i en Louis-filial eller via postordre/nettet.

Reklamation ved postordre/nethandel

For at kunne behandle din reklamation hurtigt, har vi brug for at få produktet samt købskvitteringen (evt. i kopi) af dig. Hvordan du bedst returnerer en vare, forklarer vi dig i kapitlet Returnering.

Transportskader

Kontrollér, at pakken er ubeskadiget, mens leverandøren af pakken stadigvæk er til stede. Hvis pakken er beskadiget eller åbenlyst er blevet repareret af transportfirmaet ved hjælp af tape, bedes du straks reklamere over skaden hos leverandøren af pakken, og få vedkommende til at bekræfte din reklamation skriftligt. Er du i tvivl, bedes du nægte modtagelsen af pakken, og kontakte os. Vi sender dig hurtigst muligt en ny.

Reklamation i en filial

For at kunne behandle din reklamation hurtigt, har vi brug for at få produktet samt købskvitteringen (evt. i kopi) af dig. Du kan også aflevere produkter købt via postordre/nettet i alle Louis-filialer (undtagen Louis filialer i Schweiz). Da medarbejderne i filialerne ikke altid kan se, om du allerede har betalt dette produkt, kan de ikke udstede noget tilgodebevis for varer leveret via postordre/nethandel. Vores medarbejdere i filialerne tager gerne imod din vare, og sender den videre til afdelingen for postordre/nethandel i Hamborg sammen med et evt. efterfølgende tilgodebevis.

Reparationsordrer

Hvis et produkt købt hos os går i stykker under brug, er det ofte muligt at reparere det billigt hos os eller via producenten.

Kontakt os, før du sender produktet ind, og giv en kort beskrivelse af skaden (helst også med et foto på e-mail). Så finder vi sammen med dig ud af, om vi kan hjælpe dig, og hvordan. Vi oplyser dig naturligvis om prisen før reparationen. Send venligst produkterne til reparation til os i ren tilstand - på forhånd tak.

Kontakt

Detlev Louis Motorrad-Vertriebsgesellschaft mbH
Rungedamm 35
21035 Hamborg
Tyskland
Tlf.: +45 88 74 1105
E-mail: info@louis-moto.dk

Du naturligvis også henvende dig til os på Kontakt.

SearchWishlistUser AccountCartArrow LeftArrow RightArrow Right ThinIcon HomeIcon HomeMenuArrowCaret DownCloseResetVISAmatercardpaypalDHLHermesCheckCheck-additionalStarAdd to Shopping Cartchevron-leftchevron-rightSpinnerHeartSyncGiftchevron-upKlarnaGridListFiltersFileImagePdfWordTextExcelPowerpointArchiveCsvAudioVideoCalendar